Letar efter en svensk tv-serie/film från början av 90-talet

Permalänk
Medlem

Letar efter en svensk tv-serie/film från början av 90-talet

Är inne på ett litet nostalgispår

Kommer ihåg en tv-serie, ganska mysterisk och lite skrämmande, ifrån 90-talet(om jag kommer ihåg rätt, kan ha varit 80-talet).

Som jag minns handlingen så försvann en skolbuss med elever och befann sig i ett hus dem inte kunde rymma ifrån, tills dess någon upptäckte att de kunde simma ut ifrån en brunn eller liknande i källaren. Men som jag minns det, även om de lyckades fly ifrån huset så förvann dem i dimman i på samma buss.

Har för mig att namnet på huvudpersonen, som var en tjej, var ganska specielt/unikt(har för mig att det var ett dubbelnamn)... men kommer inte ihåg vad namnet på henne var. Och jag tror även serien/filmen hade samma namn. Var väldigt ung när jag såg den, men har lagt sig på minnet och skulle vilja se den igen

Permalänk
Medlem

Detta sa chatgpt på din text:

”Det låter som du beskriver TV-serien "Hanna och Amanda" som sändes i Sverige under tidigt 90-tal. Handlingen involverade en skolbuss som försvann och eleverna hamnade i ett märkligt hus. Huvudkaraktärerna var två tjejer, Hanna och Amanda. Det kan vara den serie du letar efter.”

Kan det vara något? Jag själv har ingen aning 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Detta sa chatgpt på din text:

”Det låter som du beskriver TV-serien "Hanna och Amanda" som sändes i Sverige under tidigt 90-tal. Handlingen involverade en skolbuss som försvann och eleverna hamnade i ett märkligt hus. Huvudkaraktärerna var två tjejer, Hanna och Amanda. Det kan vara den serie du letar efter.”

Kan det vara något? Jag själv har ingen aning 😁

Låter påhittat?

Jag gissar på Skuggornas hus
https://www.svtplay.se/skuggornas-hus

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Låter påhittat?

Jag gissar på Skuggornas hus
https://www.svtplay.se/skuggornas-hus

Haha, ja, mycket möjligt! 😁 jag faktagranskade inte utan gick och la mig istället!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.